مجله ماشین

ساخت وبلاگ

نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت : صنعت قطعه سازی ایران بواسطه شرایط و امکانات موجود در بخش نیروی انسانی متخصص و انرژی و مواداولیه ارزان در کشور ، می تواند به قطب قطعه سازی در منطقه تبدیل شود.

نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت : صنعت قطعه سازی ایران بواسطه شرایط و امکانات موجود در بخش نیروی انسانی متخصص و انرژی و مواداولیه ارزان در کشور ، می تواند به قطب قطعه سازی در منطقه تبدیل شود.

احمد رضا رعنایی با توجه به لزوم پیش نیازهایی به منظور ارتقاء صنعت قطعه سازی کشور افزود :  قطعه سازان داخلی برای تولید قطعات گرید A نیازمند امکانات و پیش نیازهایی در حوزه سخت افزار و ماشین آلات تولیدی هستند مسلما برای تحقق این شرایط باید دستگاهها و ماشین آلات در این صنعت به روز شوند

وی تصریح کرد : وجود تیم مهندسی و ارندی قوی از جمله پیش نیازهای بعدی است که می تواند قطعه سازان را در کنترل تولید یکنواخت و برابر با استانداردهای تعریف شده و دستیابی به گریدهای بالاتر کمک نماید.

وی وجود پرسنل کار آزموده و دانش فنی نهادینه شده در مجموعه های قطعه سازی و همچنین تکنولوژی تولید را از دیگر پیش نیازها در این راستا دانست و گفت : البته تکنولوژی تولید در قطعات مختلف متفاوت است به طوری که برای برخی از قطعات تکنولوژی تولید تغییر نمی کند و استانداردهای بین المللی تعریف شده هر چند سال یکبار تغییر می کند بنابراین برای این قطعات با توجه به تکنولوژی موجود در کشور می تواند گرید A را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد : البته مدتی است با توجه به عبور از دوران تحریم و وجود رکود اقتصادی و نبود سرمایه کافی قطعه سازان و عدم دلخوشی لازم برای سرمایه گذاری بخش سخت افزاری و سرمایه گذاری و آموزش و تجهیز تیم های آرندی در پایگاههای تولیدی کشور ضعیف گردیده و این ضعف باعث شده که در چند سال گذشته نتوانیم در زمینه قطعه سازان گرید A  رشد خوبی داشته باشیم.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور با توجه به وضعیت قطعه سازان داخلی دارای رتبه A گفت : در حال حاضر حدود 30 درصد از قطعه سازان داخلی توانایی اجرای الزامات و تولید قطعات گرید A را دارند  و حدود 50 درصد نیز قابلیت تولید قطعاتی در سطح گرید B را داشته و مابقی نیز در سطح گرید B  مشروط قرار دارند و به نوعی شاید محصولات آنها نتواند در حد تولید قرار گیرد اما با یکسری چشم پوشی ها و ارفاق هایی در خط تولید قرار دارند به طوری که عملا تولیدات این واحدها در گرید C قرار دارد.

رعنایی اظهار داشت : هر چند با رفع تحریم ها و در دوران پسا تحریم و ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری و گشایش های صورت گرفته در روابط بانکی و ال سی و نقل و انتقالات پولی و همچنین خرید تکنولوژی و جوینت شدن با شرکتهای قطعه ساز خارجی و معتبر دنیا می تواند کمک نماید به تولیدکنندگان داخلی که سطح کیفی تولیدات را ارتقاء بخشیده و از گرید B به گرید A دست یابند تا تعداد بیشتری قطعه ساز در سطح گرید A داشته باشیم.

وی افزود : این امکان البته یک الزام در کشور است چرا که با توجه به انرژی و مواداولیه ارزان در کشور و نیروی تحصیلکرده فراوان ، می توان به یک قطب قطعه سازی در منطقه تبدیل گردید و تمام کشورهای همسایه را پوشش داده و قطعات مورد نیاز آنها را تامین نمود.

وی تصریح کرد : حتی قطعه سازان داخلی می توانند در مشارکت با قطعه سازان اروپایی و تولید و طراحی مشترک قطعاتی با کیفیت بالا در داخل ، به یک قطعه ساز منطقه ای با گرید A تبدیل شوند.

منبع: خبرخودرو

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:02

استقبال چشمگیر مشتریان گروه خودروسازی سایپا از شرایط فروش ویژه ایام دهه مبارک فجر، رکورد فروش خودرو در سال 94 را شکست و بار دیگر حمایت هم میهنان گرامی را از تولید داخلی و صنعت خودروی کشور بر همگان روشن ساخت.

استقبال چشمگیر مشتریان گروه خودروسازی سایپا از شرایط فروش ویژه ایام دهه مبارک فجر، رکورد فروش خودرو در سال 94 را شکست و بار دیگر حمایت هم میهنان گرامی را از تولید داخلی و صنعت خودروی کشور بر همگان روشن ساخت.

رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اعلام خبر فوق گفت: میزان ثبت نام در آغاز طرح فروش ویژه دهه مبارک فجر، به طور متوسط 1900 پرونده در روز بوده اما در روزهای اخیر این تعداد به حدود 3000 پرونده ثبت نامی افزایش یافته است.

وی افزود: در سال جاری، با تامین منابع دولتی توسط سیستم بانکی کشور، بیشترین فروش روزانه محصولات گروه سایپا در طرح تسهیلاتی دولت در آبان ماه ثبت شده بود اما با استقبال گسترده مردم فهیم کشور از طرح ویژه دهه مبارک فجر، بدون هرگونه حمایت خاصی، رکورد فروش در طرح تسهیلاتی دولت شکسته شد.

وی این حجم از فروش را نشانه های مثبت خروج از رکود در صنعت خودرو کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قابل توجه ارزش سهام خودروسازی سایپا و استقبال عمومی از محصولات متنوع این گروه، افق روشنی برای سرمایه گذاران این صنعت متصور هستیم.

تقی زاده ضمن تشکر و قدردانی از هم میهنان گرامی که همچون گذشته پشتیبان و حامی صنعت خودروی کشور بوده اند، خاطر نشان ساخت: امیدواریم با افزایش کیفیت محصولات تولیدی و بهبود خدمات فروش و پس از فروش، بتوانیم پاسخگوی لطف و اعتماد مردم به صنعت خودرو کشور باشیم.

منبع: خبرخودرو

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 117 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:02

موضوع انحصار در بازار خود‌‌‌‌رو و شیوه قیمت گذاری از دولت گذشته تاکنون نقل محافل تخصصی و کارشناسان صنعت خودرو شده به طوری که در یکی دو سال اخیر این موضوع چالش های جد‌‌‌‌ی را میان خودروسازان و شورای رقابت ایجاد کرده است این در حالی است که بخش عمده ای از فعالان بازار و کارشناسان معتقدند که فعالیت شرکت‌های متعدد خود‌‌‌‌روسازی د‌‌‌‌ر کشور حاکی از رقابتی بود‌‌‌‌ن این صنعت است و بر این اساس باید قیمت‌گذاری خود‌‌‌‌رو بر مبنای مکانیسم عرضه و تقاضا و بازار انجام شود‌‌‌‌ تا قیمت‌ خودرو رقابتی و کاهش یابد

موضوع انحصار در بازار خود‌‌‌‌رو و شیوه قیمت گذاری از دولت گذشته تاکنون نقل محافل تخصصی و کارشناسان صنعت خودرو شده به طوری که در یکی دو سال اخیر این موضوع چالش های جد‌‌‌‌ی را میان خودروسازان و شورای رقابت ایجاد کرده است این در حالی است که بخش عمده ای از فعالان بازار و کارشناسان معتقدند که فعالیت شرکت‌های متعدد خود‌‌‌‌روسازی د‌‌‌‌ر کشور حاکی از رقابتی بود‌‌‌‌ن این صنعت است و بر این اساس باید قیمت‌گذاری خود‌‌‌‌رو بر مبنای مکانیسم عرضه و تقاضا و بازار انجام شود‌‌‌‌ تا قیمت‌ خودرو رقابتی و کاهش یابد در چنین شرایطی است که شورای رقابت در اقدامی مجددا با برگزاری جلسه ای و طرح موضوع انحصار د‌‌‌‌ر بازار خود‌‌‌‌رو، به انحصاری بود‌‌‌‌ن این بازار رأی می دهد.

عضو ناظر شورای رقابت در همین راستا گفت : در آخرین جلسه شورای رقابت پس از آنکه در ارتباط با اد‌‌‌‌امه حضور شورای رقابت د‌‌‌‌ر خصوص قیمت‌گذاری خود‌‌‌‌رو و تعیین د‌‌‌‌ستورالعمل قیمت‌گذاری خود‌‌‌‌رو بحث و بررسی های زیادی صورت گرفت د‌‌‌‌ر نهایت اعضای شورا به انحصاری بود‌‌‌‌ن بازار خود‌‌‌‌رو و اد‌‌‌‌امه حضور شورا د‌‌‌‌ر این ارتباط رای دادند مصوب گردید تا قیمت‌ گذاری خود‌‌‌‌رو همچنان بر مبنای د‌‌‌‌ستورالعمل شورای رقابت صورت گیرد‌‌‌‌.

محمد علی مددی افزود : در این جلسه اعضای شورای رقابت پس از طرح مباحث مختلف اعلام کردند که بازار خود‌‌‌‌رو های داخلی همچنان انحصاری است از این رو تعیین د‌‌‌‌ستورالعمل قیمت‌گذاری خود‌‌‌‌رو بر عهده شورای رقابت باقی خواهد بود و تا هنگامی که فضای انحصاری بر بازار خودرو حاکم باشد ، شورای رقابت همچنان موضوع تعیین د‌‌‌‌ستورالعمل قیمت‌گذاری خود‌‌‌‌رو را دنبال خواهد کرد.

وی همچنین تاکید بر کیفیت خود‌‌‌‌روهای تولید‌‌‌‌ د‌‌‌‌اخل را از جمله مصوبات این شورا اعلام کرد و اظهار داشت : در این جلسه مقرر گردید تا مکانیزمی به منظور اجرای مصوبات شورای رقابت تدوین گردد تا از هر گونه تخلف و سرپیچی از اجرای دقیق مصوبات جلوگیری شود‌‌‌‌.

وی با توجه به طرح مواردی در خصوص افزایش قیمت خودرو در سال آینده و در خواست احتمالی خودروسازان در این راستا گفت : اعضای شورای رقابت در این جلسه به این نتیجه رسیدند چنانچه د‌‌‌‌ر نتیجه رفع تحریم‌ها، هزینه تأمین قطعات خود‌‌‌‌رو کاهش یابد‌‌‌‌، بنابراین در ارتباط با قیمت‌گذاری خود‌‌‌‌رو تجد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ نظر شده و به طور مسلم قیمت خود‌‌‌‌رو کاهش خواهد‌‌‌‌ یافت.

تصویب انحصاری بودن بازار خودرو و تعیین شروطی برای رفع فضای موجود در حالی توسط شورای رقابت مطرح می شود که رئیس شورای رقابت در اظهار نظری اعلام نموده که تا زمانی که وضعیت تعرفه واردات خودروهای زیر 2 هزار سی سی این گونه باشد دستورالعمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت تعیین خواهد شد و حال که دولت نرخ تعرفه واردات خودرو را بدون تغییر برای سال آینده تثبیت کرده باید دید که آیا با افزایش فعالیت شرکتهای خارجی و تعاملات صورت گرفته و افزایش تولیدات مشترک در داخل و رفع فضای انحصاری مورد تاکید شورای رقابت ، باز هم به دلیل عدم تغییر نرخ تعرفه واردات خودرو ،تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در اختیار شورای رقابت خواهد بود؟ 

منبع: خبرخودرو

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:02

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، جزئیات محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های کشور را تشریح کرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، جزئیات محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های کشور را تشریح کرد.

سرهنگ نادر رحمانی ، با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی کشور در تشریح این محدودیت‌ها اظهار داشت: با توجه به افزایش سفر در برخی محورهای مواصلاتی کشور، تمهیدات ترافیکی خاص و محدودیت‌هایی در بعضی راه‌ها و جاده‌های کشور اعمال می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تردد هرگونه موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ساعت ۲۴ روز جمعه، ۳۰ بهمن‌ از جاده‌های چالوس، فیروزکوه، هراز، تهران سمنان و سمنان مشهد در هر دو مسیر رفت و برگشت ممنوع است.

محدودیت‌های تردد در جاده چالوس

وی با بیان اینکه تردد هر نوع تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج چالوس ممنوع است، در تشریح سایر محدودیت‌های اعمالی در این مسیر نیز گفت: علاوه بر این، تردد هر گونه وسیله نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه در این مسیر از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع خواهد بود.

رحمانی خاطرنشان کرد: همچنین با اعلام ماموران پلیس در این محور، تردد در این مسیر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ساعت ۲۴ روز جمعه، از ۱۵کیلومتری جنوب مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.

محدودیت تردد در هراز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به محدودیت‌های درنظر گرفته شده برای روزهای پایانی هفته در مسیر محور هراز نیز اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تردد هرگونه تریلر در محور هراز ممنوع خواهد بود.

وی افزود: همچنین تردد کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴  روزهای چهارشنبه, پنج شنبه و جمعه از محور هراز ممنوع می‌باشد.

محدودیت‌های تردد در محور فیروزکوه

رحمانی در پایان در خصوص برنامه‌ریزی پلیس برای محدودیت تردد در محور هراز نیز گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد تا تردد هرگونه تریلر به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ روز جمعه ۳۰ بهمن ماه در هر دو مسیر رفت و برگشت در محور فیروزکوه ممنوع باشد.

منبع: خبرخودرو

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:02

طی ۱۰ ماهه منتهی به دی ماه امسال به تعداد ۷۱۶ هزار و ۹۳۹ دستگاه خودروی سواری توسط خودرو سازان داخلی کشور تولید شد.

طی ۱۰ ماهه منتهی به دی ماه امسال به تعداد ۷۱۶ هزار و ۹۳۹ دستگاه خودروی سواری توسط خودرو سازان داخلی کشور تولید شد.

طی 10 ماهه امسال بیشترین خودروهای سواری تولید داخل شامل پراید به تعداد 105 هزار و 309 دستگاه ؛ پژو 405 به تعداد 95 هزار و 254دستگاه ؛پژو پارس به تعداد 94 هزار و 966 دستگاه؛ پژو 206 به تعداد 85 هزار و 16دستگاه ؛ سمند به تعداد68 هزار و 482 دستگاه ؛تیبا X200 به تعداد 58 هزار و 958 دستگاه ؛  مونتاژ پراید به تعداد 59 هزار و 491دستگاه ؛JAC به تعداد 24هزار و 105 دستگاه ؛  پراید نسیم و صبا به تعداد 30 هزار و 358دستگاه ؛ پراید دو گانه سوز به تعداد 26 هزار و 50 دستگاه ؛ MVM به تعداد 25 هزار و 585دستگاه ؛ محصولات رنو به تعداد 24 هزار و 107 دستگاه  و تندر 90 به تعداد 24 هزار و 650 دستگاه تولید شده است.

این گزارش می افزاید : طی 10 ماهه امسال همچنین به تعداد 13 هزار و 222 دستگاه پارس تندر؛  13  هزار و 916 دستگاه دنا ؛ رانا به  تعداد 12 هزار و 630 دستگاه ؛ برلیانس به تعداد 6 هزار و 668 دستگاه ؛ انواع لیفان به تعداد 6 هزار و 399 دستگاه ؛ سراتو به تعداد 4 هزار و 946 دستگاه ؛  لیفان X50 به تعداد 6 هزار و 527 دستگاه ؛ تیبا دو گانه سوز X200 به تعداد 3 هزار و 708 دستگاه ؛B90 به تعداد 2 هزار و 92 دستگاه ؛‌ آسا B50, 50 F به تعداد یک هزار و 538دستگاه ؛  تیبا x100 به تعداد یک هزار و 371 دستگاه ؛ آسا B50, 50 F به تعداد یک هزار و 577 دستگاه؛ مزدا 3 به تعداد یک هزار و 13 دستگاه ؛  و لند مارک به تعداد 663 دستگاه تولید شده است.

منبع: مهر

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:02

در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید همانند آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته 978 هزار تومان و دلار با 19 تومان رشد 3476 تومان معامله شد.

در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید همانند آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته 978 هزار تومان و دلار با 19 تومان رشد 3476 تومان معامله شد.

امروز در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید بدون افزایش نسبت به روز گذشته 978 هزار تومان، سکه طرح قدیم با هزار تومان کاهش 976 هزار تومان و نیم سکه هم بدون تغییر 494 هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه امروز هزار تومان کاهش یافت و 263 هزار تومان، سکه گرمی با همان میزان افت قیمت 184 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 99 هزار و 360 تومان معامله شد.

قیمت اونس در بازار جهانی طلا با 20 سنت کاهش 1204 دلار قیمت خورد.

در بازار ارز، دلار با 19 تومان افزایش 3476 تومان، یورو با 5 تومان کاهش 3900 تومان و درهم با 7 تومان رشد 957 هزار تومان به فروش رسید.

طلا و ارزقیمتمیزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید978000 تومان0
سکه طرح قدیم976000 تومان1000- تومان
نیم سکه494000 تومان0
ربع سکه263000 تومان1000- تومان
سکه گرمی184000 تومان1000- تومان
هر گرم طلای 18 عیار99360 تومان20- تومان
اونس1204 دلار20- سنت
دلار3476 تومان19+ تومان
یورو3900 تومان5- تومان
درهم957 تومان7+ تومان

منبع: فارس

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:02

کرمان موتور فروش خودرو جدید لیفان 820 را از امروز 28 بهمن ماه 1394 آغاز کرد.

«خبرماشین» - کرمان موتور فروش خودرو جدید لیفان 820 را از امروز 28 بهمن ماه 1394 آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در این طرح، لیفان 820 با قیمت 820 میلیون ریال، تخفیف 21 میلیون ریالی، موعد تحویل خرداد و تیرماه 1395، پیش پرداخت زمان ثبت نام 400 میلیون ریال و سود مشارکت 22 درصد از سوی کرمان موتور عرضه می شود.

"لیفان 820" که تولید آن در خطوط تولید کرمان موتور آغاز شده است محصول لوکس لیفان است. این خودرو با پیشرانه 2.4 لیتری از جعبه دنده 6 سرعته خودکار و حداکثر قدرت 158 اسب بخار بهره می برد.

"لیفان820" به لطف وجود سیستم‌های کمکی نظیر کنترل پایداری الکترونیکی، و البته وزن 1.5 تنی‌اش پایداری خوبی از خود نشان می‌دهد بطوریکه ضربه‌های وارد شده به اتاق چندان محسوس نیست و باید گفت لیفان به هدفش برای ساخت یک خودرو تشریفاتی نزدیک شده است.

بدون اغراق لیفان با نمایش 820 حیرت شما را نیز بر انگیخته خواهد کرد. باید خیلی صریح اعلام کرد که 820 تصویری متفاوت از آنچه برای اولین بار لیفان در ذهنتان ایجاد کرده را ثبت می‌کند و حتما به محض دیدن این خودرو، تصویر تمام خودروهایی که تا کنون دیده‌اید را به سرعت در ذهنتان ورق می‌زنید.

جهت اطلاعات بیشتر با مرکز تماس کرمان موتور به شماره 42724-021 و یا وب سایت شرکت به نشانی www.kermanmotor.ir مراجعه نمائید.

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 11:35

پس از آغاز تولید انبوه سورن با موتور توربو شارژ، ایپکو که مسئولیت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو را بر عهده دارد، با یک دستگاه خودرو دنا مجهز به موتور توربو شارژ به نهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت آمده است.

«خبرماشین» - پس از آغاز تولید انبوه سورن با موتور توربو شارژ، ایپکو که مسئولیت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو را بر عهده دارد، با یک دستگاه خودرو دنا مجهز به موتور توربو شارژ به نهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت آمده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خبرماشین»، نتیجه این پروژه که به صورت تحقیقاتی از سوی ایپکو در دست بررسی است، افزایش قدرت پیشرانه 1.7 لیتری به حدود 110 کیلووات در حوالی 5500 rpm و رسیدن گشتاور به 215 نیوتن متر و نسبت تراکم 9.6 است. 

احتمالا ایران خودرو قصد تولید این خودرو را در سال آینده دارد.

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 119 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:28

بانک ملی از روز دوشنبه به طور رسمی به سوئیفت متصل شد.

«خبرماشین» - بانک ملی از روز دوشنبه به طور رسمی به سوئیفت متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران از روز دوشنبه 26 بهمن ماه رسماً به شبکه جهانی سوییفت متصل شد و عملاً از ابتدای روز امروز این بانک می‌تواند پیام‌های مالی خود را از طریق سوئیفت به سراسر دنیا مخابره کند.

براساس این گزارش، به دنبال رفع تحریم ها و اجرایی شدن مفاد برجام، هماهنگی‌های لازم با سازمان سوییفت و شرکت های خدماتی سوئیفت (SB) جهت راه اندازی مجدد این سیستم در بانک ملی ایران انجام پذیرفت که پس از نصب و انجام تنظیمات لازم امکان تبادل پیام به تمامی مؤسسات عضو سازمان سوییفت از ابتدای روز سه شنبه مورخ 1394/11/27 برابر با 2016/02/16 فراهم است.

بدین ترتیب امکان تبادل پیام با مؤسسات مالی سراسر دنیا در 152 شعبه داخل و خارج بانک میسر است و مشتریان بانک ملی ایران می‌توانند از این خدمت مهم بهره‌مند شوند.

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:28

در بازار قیمت سکه طرح جدید با 3 هزار تومان افزایش 979 هزار تومان و دلار با 29 تومان کاهش 3452 تومان فروخته شد.

در بازار قیمت سکه طرح جدید با 3 هزار تومان افزایش 979 هزار تومان و دلار با 29 تومان کاهش 3452 تومان فروخته شد.

امروز در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید و قدیم هر دو با 3 هزار تومان افزایش به ترتیب 979 هزار و 977 هزار تومان به فروش رسید.

نیم سکه هم با 2 هزار تومان کاهش 494 هزار تومان، ربع سکه با 2 هزار تومان افت قیمت 264 هزار تومان، سکه گرمی با 5 هزار تومان رشد 185 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 400 تومان افزایش 99 هزار و 800 تومان فروخته شد.

قیمت اونس در بازار جهانی طلا با 5 دلار و 60 سنت افزایش به 1215 دلار و 40 سنت رسید.

در بازار ارز، دلار با 29 تومان کاهش 3452 تومان، یورو با 31 تومان افت قیمت 3905 تومان و درهم با 5 تومان کاهش 950 تومان معامله شد.

طلا و ارزقیمتمیزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید979000 تومان3000+ تومان
سکه طرح قدیم977000 تومان3000+ تومان
نیم سکه494000 تومان2000- تومان
ربع سکه264000 تومان2000- تومان
سکه گرمی185000 تومان5000- تومان
هر گرم طلای 18 عیار99800 تومان400+ تومان
اونس1215.40 دلار5.60- دلار
دلار3452 تومان29- تومان
یورو3905 تومان31- تومان
درهم950 تومان5- تومان

منبع: فارس

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 111 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 3:28

کانتیننتال اعلام کرد که می سی سی پی را به عنوان محل احداث تاسیسات جدیدش انتخاب کرد و هدف از ساخت آن را افزایش تقاضای تایر در بازار امریکای شمالی اعلام کرد.

کانتیننتال اعلام کرد که می سی سی پی را به عنوان محل احداث تاسیسات جدیدش انتخاب کرد و هدف از ساخت آن را افزایش تقاضای تایر در بازار امریکای شمالی اعلام کرد. 

شرکت قطعه سازی کانتیننتال روز سه شنبه از امضای قرارداد با  مقامات می سی  سی پی به منظور احداث کارخانه تایر سازی خبر داد. این شرکت تصمیم دارد مبلغ 1.4 میلیارد دلار را سرمایه گذاری و بیش از 2500 نفر را استخدام کند. 

در واقع قرار است تا پایان دهه جاری ظرفیت آن به حداکثر برسد. نیکلای ستزر، رئیس هیئت مدیر کانتیننتال، گفت: این پروژه بخشی از راهبرد رشد جهانی شرکت است و حاکی از تعهد ما به رشد صنعت تایر سازی در امریکا است. 

تاریخ آغاز ساخت این تاسیسات هنوز اعلام نشده اما باتوجه به تقاضای بالای بازار می توان به زودی منتظر آغاز پروژه آن بود. گفته میشود که کار عملیاتی خط تولید این واحد جدید از اواخر سال 2019 آغاز می شود. این شرکت در حال حاضر (به جز  در ایالات متحده) دارای ده واحد تولید تایر اتوبوس و کامیون درسراسر جهان است. کانتیننتال اخیرا فعالیت خود را به روسیه، چین و اروپا نیز توسعه داده و در صدد انجام فعالیتی جهانی است.

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 14:05

نه تنها خودروسازان بلکه حتی ارتش ایالت متحده علاقه بسیاری به فناوری های خودران دارند و آن را سودده می دانند.

نه تنها خودروسازان بلکه حتی ارتش ایالت متحده علاقه بسیاری به فناوری های خودران دارند و آن را سودده می دانند. 

در حال حاضر غول های خودروسازی جهان مشغول توسعه فناوری های مربوط به خودروهای خودران هستند. البته اخیرا مشخص شده که ارتش ایالات متحده نیز در حال رصد کردن این فناوری است و حتی کامیون های نظامی بدون سرنشین خود را مورد آزمایش قرار داده است. 

در این آزمایش از دوربین ها، رادارها و رایانه های نصب شده  بر روی کامیون ها جهت تحلیل مسیر حرکت و خطرات پیش رو استفاده شده که می تواند در شرایط جنگی جایگزین راننده شده و بسیار مناسب باشد. کارشناسان عقیده دارد استفاده از فناوری های خودران می تواند باعث کاهش تعداد رانندگان در ارتش و به کارگیری نیروی کاری در موارد حساس تر شود. 

ارتش امریکا می کوشد سال آینده با آزمایش زیر ساخت های مورد نیاز خودروهای خودران و تجهیز چهار دستگاه از وسایل نقلیه اش این فناوری را وارد مرحله جدیدی کند. 

گفتنی است پاییز امسال جنرال موتورز از امضای قراردادی  با ارتش ایالات متحده جهت انجام تحقیقات در زمینه تانک ها و پی ریزی تحولی عظیم در تولید خودروهای هیدروژنی خبر داده بود. 

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 14:05

سورنتو از خودروهای پرفروش کیاموتورز است که در کشورمان نیز، تا حدودی خوش اقبال بوده ولی به دلیل حضور سانتافه، چندان فرصت خود نمایی پیدا نکرده است. هم اکنون نسل سوم این خودرو توسط نماینده رسمی آن به تعداد محدود، در شرایطی وارد شده که این شرکت در چند ماه اخیر، نسبت به تحویل به موقع ضعیف عمل کرده و در مورد سورنتو نیز، این خودرو را بسیار دیر و در شرایط رکود شدید، وارد کشور کرد تا هیوندای سانتافه در بازار این کلاس، بی رقیب بتازد. در ادامه با کیا سورنتو 2016 بیشتر آشنا خواهیم شد.

«خبرماشین» - نوشته و عکس: فرهاد ‏هاشمی/ سورنتو از خودروهای پرفروش کیاموتورز است که در کشورمان نیز، تا حدودی خوش اقبال بوده ولی به دلیل حضور سانتافه، چندان فرصت خود نمایی پیدا نکرده است. هم اکنون نسل سوم این خودرو توسط نماینده رسمی آن به تعداد محدود، در شرایطی وارد شده که این شرکت در چند ماه اخیر، نسبت به تحویل به موقع ضعیف عمل کرده و در مورد سورنتو نیز، این خودرو را بسیار دیر و در شرایط رکود شدید، وارد کشور کرد تا هیوندای سانتافه در بازار این کلاس، بی رقیب بتازد. در ادامه با کیا سورنتو 2016 بیشتر آشنا خواهیم شد.

طراحی خارجی

به راستی که شرکت‏ های کره ای هیوندای و کیا، در چند سال اخیر روی طراحی خودروه ای خود سرمایه گذاری و برنامه ریزی کلانی کرده اند، که نتیجه آن دست‏یابی به موقعیتی در خور توجه در بین رقبای قدری همچون تویوتا بوده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، نمای جلوی کیا سورنتوی جدید با طراحی دگرگون شده، دست پخت پیتر شریر آلمانی است که توانست جایزه فرمان طلایی سال 2014 را برای او به ارمغان بیاورد. سورنتو با طرح دماغه و جلوپنجره بزرگ و ته اجمی زیبای TIGER NOSE یا پوزه ببری (که پیوستگی زیبایی با چراغ‏ه ای باریک جلو دارد) و قاب‏های بزرگ مه شکن ، ابهت زیادی داشته و طرح حجیم کاپوت، آن را بزرگ‏تر از چیزی که هست، جلوه می‏ دهد. 

طراحی بخش جلویی ، به خصوص مجموعه جلوپنجره و چراغ‏ ها، بی‏ شباهت به ولوو XC60 نیست. در نمای جانبی، خطوط تعریف شده و شکسته ای به چشم نمی ‏خورند و فقط خطی مورب، در قسمت پایین درها، این قسمت را از سادگی خارج کرده است. 

قوس روی درها، شباهت زیادی به دره ای پورشه کاین دارد. قاب مشکی دور گلگیرها و رینگ‏های 19 اینچی کرومی نیز، تکمیل کننده زیبایی این بخش از خودرو هستند. فرم پنجره‏ ها هم کشیده و ساده طراحی شده تا نسبت به سانتافه، دید بهتری از بیرون ارائه دهند. 

طراحی بخش عقب ساده بوده و با چراغ‏ های باریک و مستطیل ‏شکل LED و سپر عقب، نمایی متناسب به این قسمت که شباهت غیرقابل انکاری با شاسی بلند های فورد و شورولت دارد بخشیده است. 

چراغ‏های جلو و عقب با طرح گرافیکی زیبا و جذاب، در شب جلب توجه می‏کنند. در کل، در طراحی سورنتوی جدید سعی شده تا با تلفیق گلچین بخش‏ هایی از بهترین طراحی‏ هایی که در خودرو های شاسی بلند معروف موجود است، طرحی ماندگار و جذاب ایجاد شود که البته نسبت به طراحی شلوغ و مواج سانتافه، دیرتر کسل کننده و عادی می ‏شود.

طراحی داخلی

بخش داخلی در تناسب کامل با قسمت خارج خودرو است و برخلاف سانتافه که ارگونومی و راحتی را فدای طراحی زیبا کرده، در این خودرو سعی شده تا راحتی در کار با ادوات و ارگونومی مناسبی فراهم شود. 

عناصر به کار رفته در طراحی داشبورد، بیضوی و دایره ‏شکل هستند. صفحه کیلومتر شمار هم با یک دایره بزرگ مرکزی که کیلومتر شمار به صورت مجازی روی آن به نمایش در می‏ آید، ساده و زیباست. 

غربیلک فرمان سه پره اسپرت با دور دوزی چرم، فرمان‏ های ب ام و را به یادمان می آورد، هر چند خوش‏ دست نیست و در هنگام رانندگی در دست سر می‏ خورد! پرداخته شدن به جزئیات در این خودرو، برخلاف سانتافه، چه در طراحی داخلی و چه خارجی، قابل تحسین است و حس لوکس بودن را بیش از پیش القا می‏کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، فضای داخلی سورنتو به لطف 10 سانتی متر طول بیشتر از سانتافه، جادار‏تر و راحت‏تر است. البته صندلی‏ه ای ردیف سوم همانند اکثر خودرو های دارای سه ردیف صندلی، فقط برای کودکان مناسب هستند. 

سقف یک تکه پانوراما به زیباتر شدن فضای داخل کمک می ‏کند. کیفیت ادوات و مونتاژ آنها نیز در سطح نسبتاً بالاتری از سانتافه قرار می ‏گیرد و نکته مهم دیگر این که، این خودرو و بهتر بگوییم خودروهای کیا، نسبت به خودروهای هیوندای، کمتر مورد دستکاری واردکنندگان متفرقه قرار می گیرند.

تجربه رانندگی

سورنتو جدید با سه نوع موتور 3/3 لیتری V6، 2 لیتری توربو و 2.4 لیتری و در دو نوع چهارچرخ و دیفرانسیل جلو ارائه می ‏شود که نمونه مورد آزمایش، ضعیف‏ ترین مدل با موتور 2.4 لیتری GDI بود که تنها این موتور مجوز ورود به ایران را دریافت کرده است. 

هنگام استارت زدن، سورنتو با نوای زیبایی به راننده خوشامد می‏ گوید. دید اطراف مناسب‏ تر از سانتافه است، اما به نظر می رسد کاپوت حجیم جلو، کار را کمی در ترافیک شهری سخت خواهد کرد. 

ابتدا این کیا را در راهی ناهموار و دارای دست انداز می‏ رانیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، سامانه تعلیق ضربات را به خوبی جذب کرده و نرم عمل می‏ کند. اما علیرغم این که خودرو صفر کیلومتر بود، مانند دیگر محصولات این سازنده، جذب ضربات با سروصدا همراه بود که در سانتافه این امر کمتر احساس می ‏شود. پس از آن به مسیری مستقیم و هموار می ‏رسیم و شروع به آزمون شتاب می ‏کنیم. موتور این اتومبیل با حجم 2.4 لیتر و تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت GDI که برای اولین بار در خودروهای کره ای عرضه شده، 188 اسب‏بخار قدرت در 6هزار rpm تولید می ‏کند که روی کاغذ از سانتافه 176 اسب‏ بخاری و با وزن تقریباً برابر، باید شتاب و کشش بهتری داشته باشد اما در واقعیت، داستان فرق می ‏کند. 

شتاب صفر تا 100 خودرو را در هر سه حالت رانندگی اقتصادی، معمولی و اسپرت اندازه می‏ گیریم که به ترتیب اعداد 14.6، 14.4 و 13.6 به‏دست می ‏آید که واقعاً به دور از انتظار بود! 

تعویض دنده توسط گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به نرمی انجام می‏ گیرد. از دیگر نقاط ضعف خودرو، هرزگردی بود که در بالا رفتن از یک سراشیبی خاکی معمولی با آن رو به رو شدیم. با توجه به چهارچرخ محرک بودن خودرو، در کمال تعجب مجبور به استفاده از قفل دیفرانسیل شدیم. البته پایداری سورنتو در سرپیچ‏ ها و مانور های ناگهانی، با توجه به سیستم‏ های مختلف ترمز نصب شده روی خودرو، مناسب بود. 

فرمان الکتریکی خودرو، دقیق و نرم عمل می ‏کند، اما واقعاً بی‏ روح بوده و اطلاعات زیادی از سطح مسیر به راننده منتقل نمی ‏کند. در مکان مناسبی اقدام به استفاده از سیستم پارک خودکار این خودرو می کنیم. اولین بار تویوتا این سیستم را ابداع و روی مدل پریوس و سپس لکسس LS نصب کرد که عملکرد مناسب و دقیقی داشت و همه اطلاعات توسط فرامین صوتی و مانیتور به راننده داده می‏ شد، اما در سورنتو و سانتافه، از آنجایی که این طرح به نوعی تقلید و ارزان‏سازی شده، چندان کاربردی نیست و در بسیاری موارد، بدون این که دلیلش به راننده اطلاع داده شود، این سیستم از کار می‏افتد و همچنین فضای بیشتری برای پارک کردن نیاز دارد. 

تجهیزات رفاهی و ایمنی

از دلایل موفقیت کره ای‏ها در بازار جهانی و بازار رو به رشدی مانند کشورمان، ارائه امکانات رفاهی و ایمنی زیاد با قیمت رقابتی است که نمونه آنها را در خودروهای چند هزار دلار گرانتر نیز به سختی می ‏توان پیدا کرد! سورنتوی جدید در 5 تیپ مختلف به بازار عرضه می ‏شود. 

10 عدد کیسه هوا، سامانه کنترل و هشدار میزان باد تایرها، تهویه مطبوع دوگانه جلو و عقب، برف پاک‏ کن‏ های اتوماتیک با حسگر باران، چراغ‏ های بزرگ جلو زنون تطبیق‏ پذیر، در برقی صندوق عقب با حسگر نزدیک شدن افراد جهت بازکردن در، نمایشگر نقطه کور، انتخاب حالت رانندگی اقتصادی معمولی و اسپرت، ترمز دستی برقی با سیستم Auto Hold، پارک خودکار، تمیزکننده چراغ‏های جلو، دوربین دید عقب، کروز کنترل و محدود کننده سرعت هوشمند، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو به همراه حافظه، گرمکن و سردکن صندلی‏ های جلو و عقب، پرده کشویی شیشه‏ های جانبی عقب و... امکاناتی هستند که در نمونه مورد آزمایش که به نوعی گونه نیمه فول این خودرو محسوب می‏شود ارائه شده اند!

سخن آخر 

یکی از دوستان که در نمایندگی کیا در آمریکا فعالیت دارد تعریف می کرد که فروش نسل نو سورنتو به خصوص مدل 2 لیتری توربوی آن، با موفقیتی خیره کننده همراه بوده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، هر چند سورنتو باید زودتر از این‏ ها وارد کشور می‏ شد، اما هم اکنون هم اگر درست و حسابی تر وارد کشور شود، انتظار می‏ رود که رقابت تنگاتنگی با سانتافه داشته باشد. 

در این بازه قیمتی علاوه بر سانتافه، تویوتا راوفور، میتسوبیشی اوتلندر و هوندا CR-V تازه وارد هم در کشورمان حضور دارند، که با توجه به ژاپنی بودنشان، کار را کمی برای سورنتو سخت می‏ کنند. اما در این میان تنها راوفور از خدمات پس از فروش گسترده و مناسبی مانند هیوندای و کیا بهره می‏ برد. در مقابل، سورنتو هم با ایجاد تعادل خوبی میان امکانات، زیبایی و جاداری، حرف‏ه ای زیادی برای گفتن دارد.

در پایان از آقایان حامد صفارنجیب و حسین خاتونی، به جهت همکاری در تهیه این گزارش تشکر می کنیم .

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 108 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 14:05

مدیرکل دفتر مبارزه باقاچاق سوخت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مصرف روزانه ۲۴۷ میلیون لیتری سوخت در سال ۹۲ در ۹ ماهه سال ۹۴ با کاهش۲۰۰ میلیون لیتری مواجه شده است.

مدیرکل دفتر مبارزه باقاچاق سوخت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مصرف روزانه ۲۴۷ میلیون لیتری سوخت در سال ۹۲ در ۹ ماهه سال ۹۴ با کاهش۲۰۰ میلیون لیتری مواجه شده است.

قاسم‌خورشیدی با اشاره به چالش‌های موجود در مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی افزود: ستاد تامین تقاضاهای موجود در بازارهای هدف قاچاق را به منظور شکسته شدن چرخه و زنجیره قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای از طریق عرضه و صادرات رسمی و قانونی در قالب فروش مرزی سوخت در باک خودروها، خرده فروشی در بازارچه های مرزی، فروش به تعاونی مرزنشینان و صادرات توسط وزارت نفت مد نظر قرار داد.

قاسم خورشید افزود: روزانه بیش از 4 میلیون لیتر سوخت به افغانستان صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در نیروگاه‌ها در 9 ماهه اول سال گذشته 57 میلیون لیتر سوخت مصرف می‌شد که این میزان در سال 94 به 35 میلیون لیتر رسیده است.

خورشیدی کاهش حق برداشت ناوگان حمل و نقل دیزلی از 120 میلیون به 100 میلیون لیتر در روز را از دیگر اقدامات ستاد در ساماندهی مصرف سوخت اعلام کرد و افزود: در سال جاری 15 استان مرکزی رشد مصرف سوخت نسبت به استانهای مرزی داشته‌اند که این امر نشان دهنده کاهش قاچاق در مناطق مرزی است.

وی ادامه داد: رشد مصرف سوخت در سال 93 نسبت به سال ماقبل 8 درصد کاهش داشته که این رقم در سال 94 به کاهش ۱۵.۷ درصدی رسیده است.

منبع: فارس

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 22:03

شرکت "گلرنگ موتور فامیلی" در طرح فروش جدید محصولات هوندا در ایران ؛ هوندا اکورد مدل ۲۰۱۶ در تیپ EXB را به صورت تحویل فوری و با قیمت ۲۲۴ میلیون تومان که تخفیف ویژه ای روی آن محاسبه شده به مشتریان عرضه می کند.

شرکت "گلرنگ موتور فامیلی" در طرح فروش جدید محصولات هوندا در ایران ؛ هوندا اکورد مدل ۲۰۱۶ در تیپ EXB را به صورت تحویل فوری و با قیمت ۲۲۴ میلیون تومان که تخفیف ویژه ای روی آن محاسبه شده به مشتریان عرضه می کند.

هوندا اکوردهوندا اکوردهوندا اکوردهوندا اکوردطرح فروش هوندا آکورد 2016 با تخفیف ویژه اعلام شد

این خودرو پیش تر در نمونه های شرکتی 233 میلیون تومان قیمت داشت اما در طرح جدید شرکت گلرنگ موتور ، متقاضیان سدان لوکس و خانوادگی هوندا می توانند این خودرو را با قیمت ویزه 224 میلیون تومان خریداری کنند و به صورت فوری آن را تحویل بگیرند. آکورد با پیشرانه 2.4 لیتری توانایی تولید حداکثر قدرت 185 اسب بخار و حداکثر گشتاور 245 نیوتون متر را داراست و انتقال قدرت در این سدان 4.9 متریبر عهده گیربکس اتوماتیک CVT است . مصرف سوخت آکورد در شهر 8.7 و در جاده 6.3 لیتر در 100 کیلومتر است. ٍEXB فول ترین تیپ هوندا آکورد است که در ایران توسط گلرنگ موتور عرضه می شود و قیمت ویزه مدل 2016 که در طرح جدید برای آن تعیین شده شرایط بهتر و و ارزان قیمت تری در مقایسه با خرید این خودرو از بازار را برای مشتریان فراهم می کند.

برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید به وب سایت شرکت "گلرنگ موتور فامیلی" به آدرس www.golrangmotor.com مراجعه نمایید.

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 125 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 22:03

سکه طرح جدید امروز در بازار تهران با 14 هزار تومان کاهش 985 هزار تومان و دلار با 23 تومان افزایش 3480 تومان به فروش رسید.

سکه طرح جدید امروز در بازار تهران با 14 هزار تومان کاهش 985 هزار تومان و دلار با 23 تومان افزایش 3480 تومان به فروش رسید.

امروز در بازار تهران قیمت سکه با 14 هزار تومان کاهش 985 هزار تومان، طرح قدیم با 16 هزار تومان کاهش 982 هزار تومان و نیم سکه با نزول 8 هزار تومانی 496 هزار تومان فروخته شد.

ربع سکه نیز با 2 هزار تومان کاهش 266 هزار تومان، سکه گرمی بدون تغییر 180 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 1520 تومان افت قیمت 99 هزار و 960 تومان به فروش رسید.

قیمت اونس در بازار جهانی طلا امروز با 28 دلار و 30 سنت کاهش به 1210 دلار و 60 سنت رسید.

در بازار ارز، دلار با 23 تومان افزایش 3480 تومان، یورو با 19 تومان افت قیمت 3936 تومان و درهم با یک تومان کاهش 955 تومان معامله شد.

طلا و ارزقیمتمیزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید985000 تومان14000- تومان
سکه طرح قدیم982000 تومان16000- تومان
نیم سکه496000 تومان8000- تومان
ربع سکه266000 تومان2000- تومان
سکه گرمی180000 تومان0
هر گرم طلای 18 عیار99960 تومان1520 تومان
اونس1210.60 دلار28.30- دلار
دلار3480 تومان23+ تومان
یورو3936 تومان19- تومان
درهم955 تومان1- تومان

منبع: فارس

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 22:03

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه بنز و یک شرکت دیگر خارجی به شرکای خودروساز ایران اضافه می‌شوند، گفت: پژو با حضور بنز دیگر نمی‌تواند بازار ایران را ترک کند.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه بنز و یک شرکت دیگر خارجی به شرکای خودروساز ایران اضافه می‌شوند، گفت: پژو با حضور بنز دیگر نمی‌تواند بازار ایران را ترک کند.

هاشم یکه‌زارع در گفتگوی تلفنی با برنامه زنده تلویزیونی پایش گفت: ایران‌ خودرو به زودی قراردادی با شرکت بنز آلمان و یک شرکت دیگر امضا می‌کند که این شرکت‌ها به مجموعه گروه‌های همکار ایران‌خودرو اضافه خواهند شد که این همکاری‌های جدید منجر به این می‌شود که شرکت پژو نتواند به همین راحتی ایران را ترک کند، این در حالی است که در گذشته پژو فکر می‌کرد اگر ایران را ترک کند، بازار ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: مسئله‌ای که در قرارداد پژو، مهم به شمار می‌رود، صادرات است، یعنی ۳۰ درصد از تولید باید به کشورهای تعیین‌شده، صادر شود. در مورد این قرارداد هم، وزیر صنعت اعلام کرده بود که تنها بخشی از این قرارداد محرمانه است، همانطور که در سایر کشورها نیز هیچ وقت جزئیات قراردادی بر روی سایتی قرار نمی‌گیرد و فقط اطلاعات کلی آن اعلام می شود؛ چراکه رقابت وجود دارد و باید بخشی از قراردادها محرمانه باشد.

وی با بیان اینکه در رابطه با پژو یک بسته «حمایتی ـ خسارتی» دریافت کردیم که مبلغ آن، ۴۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو است، تصریح کرد: براساس سیاست‌های دولت، بنا شد هر شرکتی که بخواهد باید سه اصل را سرمایه گذاری، انتقال فناوری و صادرات را رعایت کند. شرکتی که با پژو زدیم به صورت ۵۰ و ۵۰ است، بنابراین این شرکت حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می کند که نصف آن را پژو پرداخت می‌کند، بنابراین وقتی شرکت پژو سرمایه گذاری کرده و پول اینجا بیاورد آن وقت مطمئنا اتفاق قبلی رخ نمی دهد و ضمن اینکه مکانیزم هایی که در قرارداد دیدیم این کار را سخت‌تر می‌کند.

یکه زارع در واکنش به اینکه چه تضمینی وجود دارد که با توجه به اصل صادرات، ایران به پایگاه صادارت منطقه ای تبدیل شود، گفت: این اولین قرارداد سرمایه گذاری واقعی خودروسازی در ایران است، یعنی تا به حال سرمایه گذاری نبوده و یا اینکه در هر زمان می‌توانستند به دلخواه خودشان آن را خارج کنند؛ سرمایه گذاری واقعی یعنی به صورت سالن و تجهیزات باشد. پژو شریک قدیمی ایران خودرو بوده و قبلا حدود ۷۰ درصد بازار دست پژو بوده ولی الان براساس قرارداد بیشتر از ۱۵ درصد نخواهد بود.

منبع: مهر

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 15:26

امروز نرخ رسمی دلار با 2 ریال افزایش 3018.2 تومان درج شد اما یورو با 121 ریال کاهش 3384.8 تومان تعیین شد.

امروز نرخ رسمی دلار با 2 ریال افزایش 3018.2 تومان درج شد اما یورو با 121 ریال کاهش 3384.8 تومان تعیین شد.

بانک مرکزی نرخ رسمی ارزها برای روز دوشنبه را مشخص کرد.

بر این اساس دلار با 2 ریال افزایش 3018.2 تومان، پوند با 66 ریال رشد 4384.1 تومان و یورو با 121 ریال کاهش 3384.8 تومان قیمت‌گذاری شد.

برای امروز نرخ رسمی 14 ارز افزایش و 22 ارز کاهش یافت و نرخ 3 ارز هم تغییری نداشت.

ارزقیمت به تومان
دلار3018.2
پوند4384.1
فرانک سوئیس3080.5
روپیه هند44.4
درهم امارات821.8
صد روپیه پاکستان2889.2
صد ین ژاپن2648.7
دلار هنگ کنگ387.7
لیر ترکیه1029.7
روبل روسیه38.7
صد دینار عراق272.9
ریال عربستان804.4
یوان چین461.1
رینگت مالزی730.1
هزار وون کره2497
یورو3384.8

 

منبع: فارس

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 15:26

خودروقیمت کارخانه‌ایقیمت بازارتیبا23 میلیون و 950 هزار تومان23 میلیون و 900 هزار تومانپراید SE11120 میلیون و 140 هزار تومان20 میلیون و 200 هزار تومانپراید 13119 میلیون و 920 هزار تومان19 میلیون و 900 هزار تومانپژو 40530 میلیون و 44 هزار تومان29 میلیون و 700 هزار تومانسمند EF729 میلیون و 973 هزار تومان30 میلیون تومانپژو پارس سال35 میلیون و 327 هزار تومان36 میلیون تومانپژو 206 تیپ 536 میلیون و 452 هزار تومان37 میلیون و 300 هزار تومانپژو 206 تیپ 232 میلیون و 517 هزار تومان32 میلیون و 700 هزار تومانپژو 206 v834 میلیون و 991 هزار تومان37 میلیون و 600 هزار تومانرانا33 میلیون و 300 هزار تومان32 میلیون و 400 هزار توماندنا42 میلیون تومان43 میلیون و 300 هزار تومانلیفان 62046 میلیون و 150 هزار تومان46 میلیون تومانلیفانx6061 میلیون و 100 هزار تومان58 میلیون تومانام وی ام H31540 میلیون و 200 هزار تومان40 میلیون تومانام وی ام 53044 میلیون و 500 هزار تومان44 میلیون و 500 هزار تومانام وی ام x3366 میلیون و 400 هزار تومان66 میلیون تومانجک j549 میلیون و 700 هزار تومان49 میلیون و 500 هزار تومانجک j5 اتومات59 میلیون و 400 هزار تومان59 میلیون و 500 هزار تومانجک S575 میلیون و 400 هزار تومان76 میلیون تومانپارس تندر39 میلیون و 350 هزار تومان39 میلیون و 800 هزار تومانتندر 90 اتومات47 میلیون و 500 هزار تومان46 میلیون تومانتندر 90 E237 میلیون و 290 هزار تومان39 میلیون و 400 هزار تومان

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 15:26

«خبرماشین» - کارشناس برگزار کننده نمایشگاه بین المللی اصفهان در مورد تغییرات نمایشگاه امسال با سال های قبل گفت: امسال اکثر شرکت های خودروسازی و واردکننده به صورت مستقیم حضور دارند. همچنین تست خودرو یکی از برنامه های جذاب این رویداد خواهد بود.

مصطفی کاشانی ضمن اعلام خبر بالا افزود: تغییر دیگر نمایشگاه امسال اطلاع رسانی و تبلیغات وسیع در سطح شهر است. همچنین تست خودرو یکی از برنامه های جذاب این رویداد خواهد بود. در این بخش علاقه‌مندان می‌توانند پس از ثبت‌نام، خودروی مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پس از سوار شدن، گزینه‌های مختلف و ویژگی های خودرو را از نزدیک ارزیابی کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» مبنی بر رونمایی محصولات جدید خودروسازان و واردکنندگان گفت: اکثر شرکت ها مدل های 2016 خود را اعم از فیس لیفت و نسل جدید رونمایی خواهند کرد. پرشیا خودرو که با حضور مستقیم در نمایشگاه از نسل جدید X1 و Z4 رونمایی خواهد کرد.

همچنین آرین موتور از میتسوبیشی اوتلندر جدید، گلرنگ موتور فامیلی از هوندا اودیسه برای اولین بار و آکورد هیبرید، عظیم خودرو برای اولین بار از محصولات جدید خود یعنی شاسی بلندهای هاوال؛ کرمان موتور از لیفان 820 رونمایی خواهند کرد.

شرکت کارمانیا برای دومین بار و بعد از نمایشگاه کرمان، از بزرگترین شاسی بلند وارداتی یعنی S6 BYD رونمایی خواهد کرد. رامک خودرو با سانگ یانگ تیوولی در این نمایشگاه حضور دارد. 

کاشانی ادامه داد: باعث تعجب است که شرکت های خودروسازی بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران خودرو با توجه به معرفی محصولات جدید در این نمایشگاه حضور ندارند. همچنین اطلس خودرو، سیف خودرو و ایرتویا از شرکت در نمایشگاه صرف نظر کرده اند.

وی گفت: پیش بینی می شود که نمایشگاه با توجه به حضور 124 هزار نفری مردم در نمایشگاه پارسال این عدد امسال به 180 الی 210 هزار برسد. همچنین کارگاه آموزشی با عنوان «استفاده و آشنایی با انواع روانکارهای خودرویی و صنعتی» در تمامی روزهای نمایشگاه در دو نوبت از ساعت ۱۸ تا ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ تا ۲۱ در محل سالن همایش های نمایشگاه اصفهان تشکیل خواهد شد.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو اصفهان، ۲۸ بهمن تا یکم اسفند ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و طی ساعات بازدید ۱۵ الی ۲۲:۳۰ برگزار می شود.

تهیه خبر: مهربد داودی

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 14:19